Çevre dostu şirketler serimizn yeni konuğu Unilever oluyor.
Unilever ismini birçok ürünün ambalajında görebilirsiniz. Unilever geniş ürün yelpazesinde oluşturduğu binlerce marka ile insanlığa temiz, sağlıklı bir ortam hazırlamak için elinden geleni yapıyor. Oluşturduğu marka filosu ile her gün 2,5 milyon insana hizmet veriyor.
Unilever ismini birçok ürünün ambalajında görebilirsiniz. Unilever geniş ürün yelpazesinde oluşturduğu binlerce marka ile insanlığa temiz, sağlıklı bir ortam hazırlamak için elinden geleni yapıyor. Oluşturduğu marka filosu ile her gün 2,5 milyon insana hizmet veriyor.
Sadece yemek kategorisinde 24 adet markası bulunan Unilever'ın 190 ülkede 400 den fazla markası çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de hazır çorbalarıyla ün kazanmış Knorr, dondurmalarıyla meşhur Algida, parfümleriyle bizi kendimizden geçirten Axe, Signal, Omo, Lipton, Elidor, Magnum ve daha birçok marka Unilever tarafından kurulmuştur.
Bu kadar marka oluşturmanın amacı ne?
Birçok ürün geliştiren Unilever her kategoride insanlara hizmet sunamayacağını biliyordu bu nedenle kendine ait alt şirketler (markalar) oluşturdu. Artık her markanın kendi ürünü vardı ve Unilever birçok kategoride insanlara fayda sağlayabiliyordu.
Unilever hergün milyonlarca insana hızlı ve güvenli bir şekilde hizmet sağlıyor. Bu hızı geliştirdiği yeni inovasyon fikirleri, güvenliği ise bu fikirleri hayata uygulayarak yapıyor. Çevresel ayak hızını azaltmak amacıyla birçok ambalaj ve etiket petrol türevi malzemelerden değil doğada temizlenebilen malzemelerden yapılıyor. Bu amaçla 830 Euro'yu geçen bir yatırım yapmış. Bu yatırım sayesinde şirket her geçen gün yeni ödüllerin sahibi oluyor.
Gıdalar uzun süre bozulmaması için değişik işlemlerden geçirilmektedir. Bu işlemler gıdaların genetik yapısını bozarak insanlar için tehlike oluşturmaktadır. Unilever bu işlemleri en az ama etkili hangi şekillerde yapılabileceği hakkında 2008 yılından beri mühendisleriyle kafa patlatıyor. Bu sayede hem yenilikçi hem hızlı bir o kadar da güvenli ürünler geliştiriyor.
Unilever sadece ürünlerine yenilik getirmiyor. Birçok kimyager ile birlikte değişik deterjanlar ve parfümler üretiyor. Güvenliği ve etkisi sayesinde ürünleri insanlık için gerekli ancak doğa için kirli olmayan malzemelere dönüşüyor. Unilever bu şekilde 600 milyondan fazla insanın sağlık ve hijyeninin geliştirilmesine katkıda bulunuyor.
Şirketin dünyanın dört bir yanında çalıştığını da söyleyelim.
Çevre dostu şirketler serisi en beğenilen serilerimden biri olmaya devam ediyor. United Technologies'a gelen geri dönüşler sonunda her bir makaleyi dikkatle yazmaya çalışıyorum. Herhangi bir yanlışım olmuşsa affola. İyi günler dilerim.
0 Yorum: